Pravidla a Propozice na OPKK 2011

I. Organizátoři a kategorie 

1.RC auta Hradec Králové, Modelklub Rychnov nad Kněžnou a RC cars Dvůr Králové nad Labem pořádají seriál závodů rádiem řízených modelů aut „ O POHÁR KRÁLOVEHRADECKÉHO KRAJE 2011.“
Dále jen – O PKK.
Jednotlivé závody jsou pořádány jako jednodenní. Seriál tvoří celkem 14 závodů. Dva nejhorší výsledky se na konci seriálu škrtají. Tento seriál je celoroční - není rozdělen na letní a zimní část.

 
2. POHÁR KRÁLOVEHRADECKÉHO KRAJE 2010 je vypsán pro tyto kategorie :
- 1/10 E - MODIFIED
- 1/10 E - STOCK
- 1/10 E – GT MINI
- 1/10 E – FORMULE
-kategorie MODIFIED je v daném závodu seriálu vypsána, pokud se přihlásí minimálně pět jezdců
 
II. Časový harmonogram závodu
- volný trénink od 7,30 hod. do 8,45hod.
- potvrzení přihlášek a zaplacení startovného do 8,30 h
- pořadatelé provedou rozdělení do skupin  
 -do 8.30 hod.bude vyvěšeno rozdělení do jednotlivých skupin a následně proběhne  rozprava
- 9.00 hod. první rozjížďka.
- pro finále každý závodník musí mít na karoserii min. jedno startovní číslo, které zajišťuje pořadatel,
 čísla budou k vyzvednutí u stolku časoměřičů

-po skončení finálových jízd proběhne vyhlášení výsledků s předáním cen a diplomů
-součástí závodu může být i otevřená kategorie, kterou vyhlašuje pořadatel, nesmí však ohrozit časově
 ani jinak průběh závodu o PKK
 
III. Přihlášky a startovné

-v případě že závodník  zašle včas přihlášku k závodu , tj. do čtvrtka do 24,00 hod. - je stanoveno startovné na 200,- Kč, a za každou další kategorii 100,-Kč.
- přihlásí-li se závodník až v den závodu zaplatí startovné 300,- Kč.

- závodník se přihlašuje elektronickou přihláškou klubu, který závod pořádá. Pokud by byly přihlášky
  nefunkční, lze se přihlásit pomocí e-mailu nebo SMS příslušnému pořadateli závodu.
-zapůjčení personálního čipu 100,- Kč

 
IV.Organizace závodu

-závodník je v závodě hodnocen okamžikem zaplacení startovného, tento poplatek nelze později vracet.
-každý závodník absolvuje 3 kvalifikační rozjížďky stock, GT a formule na 7 minut – modified na 5 min. Počet a délka rozjížděk bude upřesněna na rozpravě před zahájením závodu, je závislý na počasí a na počtu přihlášených jezdců.
-startovní pořadí jezdce na startu 2. rozjížďky je podle výsledku z předchozí rozjížďky. Po každém kole se provede sort -finálové jízdy se jedou 4x ve všech finálových skupinách.Kvalifikace a finále se budou počítat podle bodů a dojezdu.

Započítávat se budou dvě nejlepší kvalifikace a tři nejlepší finálové jízdy.
Jakýkoliv protest co se týče závodů je pod kaucí 100,- a řeší ho ředitel závodu pořádajícího klubu (uznaný protest-vrácení kauce). Na podaný protest po vyhlášení výsledků nebude brán zřetel .

 
 
V. Povinnosti jezdců

- v případě, že tribuna pro jezdce nemá vyznačené posty, ve finálových jízdách má právo výběru místa na
 tribuně nejlepší jezdec kvalifikace a dále podle pořadí

 
VI. Déšť a klimatické podmínky

- jestliže se z klimatických nebo jiných důvodů neodjede alespoň 2x každé finále, budou vyhlášeny výsledky
  dle pořadí jezdců po rozjížďkách.

- v případě, že např. začne pršet v průběhu rozjížděk, bude pokračováno i za nepříznivého počasí, až do
  dokončení kompletního kola rozjížděk.

- pokud před nebo v průběhu závodu dojde k velké změně klimatických podmínek, bude závod odložen o
 1.hod. Pokud nedojde ke zlepšení podmínek, rozhodne ředitel závodu po dohodě se závodníky o dalším
  průběhu nebo ukončení závodu.

VII.Systém hodnocení


Modified,STOCK a GT                                                            


1 - 100
bodů
11 - 86
bodů
 
21 - 75
bodů
 
31 - 64
bodů
 
41 - 52
bodů
 
51 - 41
bodů
2 – 97
12 – 84
22 – 73
32 – 62
42 – 50
52 – 39
3 – 95
 13 – 83
23 – 72
33 – 61
43 – 49
53 – 38
4 – 93
14 – 82
24 – 71
34 – 60
44 – 48
54 – 37
5 – 92
15 – 81
25 – 70
35 – 58
45 – 47
55 – 36
 6 – 91
16 – 80
26 – 69
36 – 57
46 – 46
56 – 35
7 – 90
17 – 79
27 – 68
37 – 56
47 – 45
57 – 34
 8 – 89
18 – 78
28 – 67
38 – 55
48 – 44
58 – 33
9 – 88
19 – 77
29 – 66
39 – 54
49 – 43
59 – 32
 10 – 87
20 – 76
30 – 65
40 – 53
50 – 42
60 – 31
 

Bodování kategorie FORMULE
 

Umístění
Body
1
20
2
18
3
16
4
15
5
14
6
13
7
12
8
11
9
10
10
9
11
8
12
7
13
6
14
5
15
4
16
3
17
2
18 a více
1
 
 


VIII. Nasazování

-každý závodník je povinen ihned po jízdě nechat auto a vypnutý vysílač na předepsaném místě a dostavit se k nasazování následující skupiny
-pořadatel podél trati označí místa pro nasazovače
-pořadatel před odstartováním rozjížďky / finálové jízdy provede kontrolu nasazovačů.
-nasazovač za sebe může v odůvodněných případech poslat kvalifikovanou náhradu, ale je povinen si předem vyžádat povolení od ředitele / rozhodčího závodu.
-pokud se nasazovač nevěnuje nasazování a ovlivní tak výsledek jízdy, může rozhodčí nebo ředitel závodu tomuto nasazovači přičíst k jeho nejlepšímu času penalizačních 10 vteřin.
- nedostaví-li se jezdec k nasazování bude mu škrtnut dosavadní nejlepší výsledek

 
IX. Elektronika a RC vybavení

-používaná RC souprava musí být schválená a homologována. Každý jezdec musí mít při závodu k dispozici minimálně 2 různé páry krystalů pro svou RC soupravu, výjimku tvoří SPEKTRUM DSM 2,4 GHZ.
-serva, regulátory, akumulátory, pasivní telemetrie a ostatní elektroniku je možné použít libovolně, pokud splňují podmínky pro provoz v ČR a nepůsobí rušení, ani jinak neovlivňují provoz ostatních rc souprav.


TECHNICKÁ PRAVIDLA PRO VYPSANÉ KATEGORIE :

 MODIFIED:
- povozek max. šíře 190 mm – bez omezení výrobce
- motory - bez omezení
- akumulátory sub. C NiMh, NiCd,  Li-Fe,LIPO v pevném obalu
- karoserie bez omezení
- max.
 šíře 190 mm
- pneu – bez omezení
- mazání
bez zápachu – bez omezení výrobce
 
STOCK:
- podvozek max. šíře 190 mm – bez omezení výrobce
- 10,5T střídavý systém  - Li-Pol v pevném obalu, Li-Fe, NiCd, NiMh do max. jmenovitého napětí 7,4 V
- 9,5T střídavý systém -
NiCd, NiMh do max. jmenovitého napětí 6 V
- karoserie bez omezení
max. šíře 190mm

- pneu bez omezení
- mazání
bez zápachu - bez omezení výrobce

GT:
- podvozek 2WD – pohon zadních kol
- motor 21,5T střídavý systém, JOHNSON 540J nebo stejnosměrný nečasovatelný min. 27 T
- baterie
Li-Pol v pevném obalu, Li-Fe, NiCd, NiMh do max. jmenovitého napětí 7,4 V
- karoserie max. šíře 200mm,  Mini Cooper, bez přídavných aerodynamických prvků (křídlo, difusor)
- podvozek max. šíře 190mm
- pneu o maximální šíři 30mm
- mazání bez zápachu - bez omezení výrobce

FORMULE:

- podvozek 2WD -  pohon zadních kol  maximální šíři zadní nápravy včetně kol 206 mm
- motor 21,5T střídavý systém, JOHNSON 540J nebo stejnosměrný nečasovatelný min. 27 T
- baterie Li-Pol v pevném obalu, Li-Fe, NiCd, NiMh do max. jmenovitého napětí 7,4 V
- karoserie –
libovolná formulová

- pneu o maximální šíři 45mm
- mazání bez zápachu - bez omezení výrobce

 

Zimní část se odjede na dvou kobercových drahách MODELKLUB RK (Habrová) a RC Auta HK ( ZŠ Štefcova). Letní část se odjede MODELKLUB RK (Solnice) – RC Auta HK (letiště HK) – RC cars Dvůr Králové nad Labem. Organizace a ceny jsou na každém pořadateli samostatně. Celkové vyhlášení seriálu proběhne za spolupráce všech zúčastněných klubů. Tento seriál není rozdělen na zimní a letní část.


Počet závodů:

RCAuta HK – 6               Modelklub RK  5              RC cars Dvůr 2

Kontakty na jednotlivé pořadatele závodů:

RC AUTA Hradec Králové
Martin Špráchal, tel: 774 364 895
e-mail : rcautahk@rcautahk.cz

Modelklub Rychnov nad Kněžnou

Marek Vácha, tel:739 560 444

RC CARS Dvůr Králové nad Labem

Tomáš Tlamicha 724 233 661

 

Termíny závodů

08.01. 2011 - Rychnov nad Kněžnou
05.02. 2011 - Hradec Králové
12.03. 2011 - Rychnov nad Kněžnou
02.04. 2011 - Hradec Králové
30.04.2011 - Rychnov nad Kněžnou
28.05. 2011 - Dvůr Králové
25.06. 2011 - Hradec Králové
23.07. 2011 - Dvůr Králové
20.08. - 21.08. - Hradec Králové dvoudenní závod
17.09. 2011 - Rychnov nad Kněžnou
15.10. 2011 - Hradec Králové
12.11. 2011 - Rychnov nad Kněžnou
10.11. 2011 - Hradec Králové